Projekt skierowany jest do osób dorosłych zamieszkujących (w rozumieniu Kodeksu Cywilnego), zatrudnionych lub pobierających naukę na terenie powiatu mrągowskiego i piskiego lub spoza regionu, o ile realizują one wybrany do dofinansowania kurs na terenie powiatów oraz zamieszkują, pracują lub pobierają naukę na terenie województwa warmińsko-mazurskiego.
Wsparcie otrzyma każda osoba dorosła posiadająca wykształcenie co najwyżej średnie i /lub wiek powyżej 50 roku życia, zamieszkująca, ucząca się lub pracująca na terenie powiatów mrągowskiego i piskiego lub woj. warmińsko-mazurskiego, która z własnej inicjatywy jest zainteresowana podnoszeniem poziomu kompetencji i umiejętności, z wyłączeniem osób prowadzących działalność gospodarczą.
W ramach projektu uczestnicy mogą otrzymać wsparcie w postaci :
- dofinansowanie do szkoleń (90% - pozostałe 10% uczestnik musi pokryć z własnych środków),
Wsparcie dodatkowe:
- dofinansowanie do egzaminów poprawkowych (90% kosztów całkowitych),
- zwrot kosztów dojazdu na miejsce szkolenia,
- zwrot kosztów opieki nad osobami zależnymi,
- coaching indywidualny.
Etapy realizacji wsparcia :
- Złożenie wniosku o przyznanie wsparcia przez beneficjenta.
- Wskazanie przez beneficjenta firmy szkoleniowej, w której będzie realizowane szkolenie.
- Podpisanie umowy z beneficjentem i firmą szkoleniową.
- Udział beneficjenta w szkoleniu.
- Po zakończeniu szkolenia – przedstawienie zaświadczenia o przystąpieniu do egzaminu lub certyfikatu/ zaświadczenia (na tej podstawie rozliczane są środki).
- Złożenie wniosku ze wskazaniem na rodzaj wsparcia.
- Otrzymanie wsparcia w okresie trwania szkolenia.
- Rozliczenie wsparcia.
Szkolenia i inne formy w obszarze językowym mogą uzyskać dofinansowanie, o ile spełniają łącznie niżej wskazane wymogi:
- obejmują wyłącznie języki angielski, niemiecki lub francuski rozliczane wyłącznie stawkami jednostkowymi,
- prowadzą do uzyskania kwalifikacji, tj. określonego poziomu biegłości językowej, zgodnie z Europejskim Systemem Opisu Kształcenia Językowego.
- nabycie efektów uczenia się wyodrębnionych dla danego poziomu biegłości językowej (kwalifikacji) zweryfikowane jest w ramach egzaminu (walidacji) i potwierdzone certyfikatem. Wymóg ten oznacza, że nie jest możliwe rozliczenie kosztów szkolenia, jeśli nie zaplanowano certyfikacji, przy czym nie każdy uczestnik musi zdać, lecz każdy powinien do egzaminu przystąpić.
Szkolenia językowe
- realizowane i rozliczane jest za pomocą stawek jednostkowych
- zakres szkolenia obejmuje:
- 60 godzin lekcyjnych szkolenia (45 minut), przy czym jednorazowe zajęcia nie mogą trwać dłużej niż 4 godziny lekcyjne dziennie, a po 2 godzinach szkoleniowych wymagana jest co najmniej 15 minutowa przerwa,
- w ramach kursu językowego można zrealizować dowolną liczbę godzin szkoleniowych stanowiących wielokrotność modułu 60-cio godzinnego, np. szkolenie 240 godzinne,
- realizację zajęć w grupie nieprzekraczającej 12 osób,
- minimalny wymagany poziom obecności uczestnika na poziomie 80%.
- za realizację szkolenia w powyższym zakresie przysługuje kwota wskazana poniżej:
|
Przykłady kwalifikacji językowych :
Certyfikaty potwierdzające znajomość języków obcych wg klasyfikacji „Common European Framework of Reference for Languages" - „Europejski System Opisu kształcenia językowego: uczenie się, nauczanie, ocenianie" np. TOEFL, TELC, FCE, CAE, DELF, LCCI, ZDAF, DFA.
Szkolenia i inne formy w obszarze ICT oraz zarządzania projektem (planowania i osiągania celów) mogą uzyskać dofinansowanie, o ile spełniają łącznie poniższe wymogi:
- prowadzą do uzyskania certyfikatu lub dokumentu potwierdzającego nabycie kompetencji – zaświadczeni,
- zostały dla nich zdefiniowane efekty uczenia się, jakie ma osiągnąć uczestnik szkolenia (program szkolenia)
- w przypadku ICT, efekty uczenia się wyodrębnione dla kompetencji i kwalifikacji powinny dotyczyć szeroko rozumianych umiejętności informatycznych.
- w przypadku zarządzania projektem, efekty uczenia się wyodrębnione dla kompetencji i kwalifikacji powinny dotyczyć planowania i osiągania celów.
- efekty uczenia muszą zostać zweryfikowane w ramach egzaminu (walidacji) i potwierdzone certyfikatem lub dokumentem potwierdzającym nabycie kompetencji. Nie ma możliwości rozliczenia kosztów szkolenia, jeśli nie zaplanowano egzaminu i jego potwierdzenia stosownym dokumentem. Nie każdy uczestnik musi zdać, lecz każdy, powinien do egzaminu przystąpić.
Przykłady kwalifikacji komputerowych /informatycznych :
- Certyfikaty umiejętności komputerowych odpowiadające standardom ramy kompetencji informatycznych i informacyjnych (Digital Competence Framework), DIGCOMP, np.: certyfikat IC3 (Internet and Computing Core Certification), ECDL (Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych), ECCC (Europejski Certyfikat Kompetencji Informatycznych);
- Certyfikat EPP e-Urzędnik
- Europejski Certyfikat Zawodu Informatyka na poziomie bazowym (EUCIP CORE);
- Oracle Certyfikat Java;
- Certyfikaty Microsoft.