Praktyka będzie się obywać na postawie umowy zawartej na okres trzech miesięcy (w wymiarze 40 godzin tygodniowo).
Liczba miejsc: 4
Program praktyki absolwenckiej będzie obejmował:
Wykonywanie czynności wynikających z zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 12 grudnia 2003 r. w sprawie organizacji i zakresu działania sekretariatów sądowych oraz innych działów administracji sądowej (Dz. U. MS z 2003 r., nr 5, poz. 22 z późn. zm.), w szczególności:
- Sporządzanie wezwań i zawiadomień.
- Przygotowywanie pism za zarządzenie sędziego, kierownika komórki organizacyjnej.
- Wysyłanie i podłączanie korespondencji do akt, podszywanie akt.
- Weryfikacja dokumentów pod względem formalnym.
- Doręczanie korespondencji do poszczególnych komórek organizacyjnych (w tym wpisywanie pism do kontrolek, skanowanie zwrotnych poświadczeń odbioru).
- Przygotowywanie akt sądowych i innej dokumentacji do przekazania do archiwum zakładowego.
- Wykonywanie kserokopii dokumentów.
- Ewidencja wniosków i dokumentów w systemach informatycznych i w ewidencji prowadzonej w formie papierowej na potrzeby wydziałów/sekcji/zespołu sądu.
Wymagania formalne dla kandydatów:
- Wykształcenie średnie.
- Nie ukończenie w dniu rozpoczęcia praktyki 30 roku życia.
- Pełna zdolność do czynności prawnych.
- Nieposzlakowana opinia.
- Niekaralność za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe.
- Brak prowadzonych przeciwko kandydatowi postępowań o przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwa skarbowe.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- Podanie o przyjęcie na praktykę absolwencką.
- Curriculum vitae.
- Oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych.
- Oświadczenie o niekaralności za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe.
- Oświadczenie, że przeciwko kandydatowi nie jest prowadzone postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.
- Oświadczenie dotyczące dowodu osobistego.
- Własnoręcznie podpisana zgoda na przetwarzanie danych osobowych w przypadku przedłożenia szerszego zakresu danych.
- Kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie.
Nabór przeprowadzi Komisja powołana przez Dyrektora Sądu Okręgowego w Olsztynie. Nabór będzie składał się z dwóch etapów:
- I etap - selekcja wstępna zgłoszeń kandydatów pod kątem spełnienia wymogów formalnych,
- II etap - rozmowa kwalifikacyjna.
Osoby zainteresowane prosimy o złożenie wymaganych dokumentów bezpośrednio w siedzibie sądu - Biuro Podawcze Sądu Rejonowego w Piszu pokój nr 1 lub drogą pocztową z powołaniem się na sygnaturę naboru (K- 1461-23/18) w terminie do 29 października 2018 r. na adres: Sąd Rejonowy w Piszu, ul. Warszawska 47, 12-200 Pisz. W przypadku nadania dokumentów drogą pocztową za datę ich złożenia uważa się datę stempla pocztowego.
Informacja dotycząca zakwalifikowania kandydatów do drugiego etapu naboru oraz termin i miejsce rozmowy kwalifikacyjnej zamieszczona zostanie na stronie internetowej Sądu Rejonowego w Piszu: http://www.pisz.sr.gov.pl oraz na tablicy informacyjnej Sądu.